Poniżej
treść mojego wniosku do wojewody opolskiego w sprawie stwierdzenia
nieważności
uchwały Rady Miejskiej Brzegu o opłatach śmieciowych, jakie mają
obowiązywać od 1 lipca.
Szanowny
Pan
Ryszard
Wilczyński
Wojewoda
Opolski
W N
I O S E K
Na
podstawie art. 90 i 91 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie
gminnym w związku z art. 14 przywołanej wyżej ustawy oraz § 26.
ust. 1 Statutu Brzegu opublikowanego w Dzienniku Urzędowym
Województwa Opolskiego poz.1891 z dnia 17 grudnia 2012 roku wnoszę
o stwierdzenie nieważności uchwały Rady Miejskiej Brzegu NR
XXXVI/220/13 z dnia 18 stycznia 2013 roku w sprawie wyboru metody
ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz
ustalenia
wysokości stawki tej opłaty.
U Z A S A D N I E N I E
Uczestniczyłem
jako mieszkaniec Brzegu w trzeciej części sesji Rady Miejskiej,
zwołanej na dzień 27 grudnia 2012 roku, odbywającej się 18
stycznia 2013 roku. Po ostatniej przerwie w tym dniu i krótkiej
wymianie zdań radnych przewodniczący Rady Miejskiej Mariusz
Grochowski zarządził głosowanie wniosku do projektu wyżej
przywołanej uchwały a następnie bezpośrednio po tym stwierdził,
że wyżej przywołana uchwała została przez Radę Miejską
podjęta. Powziąłem wówczas wątpliwość, czy rzeczywiście takie
stwierdzenie przewodniczącego miało uzasadnienie. Po powrocie do
domu odtworzyłem z mojego dyktafonu i nagrałem w komputerze ten
fragment obrad i po analizie wypowiedzianych przez przewodniczącego
słów (od około 4 minuty nagrania) stwierdziłem, że ani
przywołany wyżej art. 14 usg ani § 26. ust. 1 Statutu Brzegu nie
mogły być podstawą prawną tego stwierdzenia. Ponieważ podczas
tej części obrad obecni byli wszyscy radni, wiceburmistrz Stanisław
Kowalczyk, radczyni prawna Urzędu Miasta Brzegu Natalia Powązka
oraz inni pracownicy Urzędu Miasta liczyłem na to, że ktoś z nich
spostrzeże ten niewątpliwy błąd prawny i na najbliższej sesji
Rady Miejskiej nastąpi unieważnienie tej uchwały. Jednak porządek
obrad sesji zwołanej na dzień 15 lutego 2013 roku takiego punktu
nie zawiera. W związku z tym czuję się zobowiązany do
przedstawienia tego wniosku. Informuję ponadto, że pełne nagranie
sesji posiada Biuro Rady Miejskiej i zgodnie ze Statutem Brzegu moim
zdaniem powinno zostać opublikowane w Biuletynie Informacji
Publicznej jednak do dnia dzisiejszego nie zostało tam umieszczone.
Nadmieniam także, że treść
wniosku prześlę także do Regionalnej Izby Obrachunkowej, gdyż z
ostatnich wiadomości wynika, że Ministerstwo Administracji i
Cyfryzacji uznało, że nadzór nad tymi uchwałami ma pełnić także
właśnie RIO.
Ponadto w związku z informacjami
w mediach o podjęciu przez Radę Miejską w Brzegu tej uchwały
poinformuję ich redakcje o tym wniosku.
Załączniki:
- Porządek obrad sesji z 27 grudnia 2012 roku http://www.bip.brzeg.pl/?id=2302
- Projekt uchwały z 27 grudnia 2012 roku http://www.bip.brzeg.pl/zalaczniki/2302/06._Druk_nr_4.pdf
- Uchwała Rady Miejskiej Brzegu NR XXXVI/220/13 http://www.bip.brzeg.pl/zalaczniki/2312/XXXVI-220-13-ustalenie_oplat.pdf
- Porządek obrad sesji na 15 lutego 2013 roku http://www.brzeg.pl/index.php?option=16&action=news_show&news_id=1775&menu_id=0
- Nagranie z sesji 18 stycznia 2013 roku
Z
poważaniem
Andrzej Ogonek
Jak do tego „zapominalstwa”
doszło możesz odsłuchać:
Spowodowało to niespodziewaną
przeze mnie reakcję rzecznika prasowego Urzędu Miasta Tomasza
Dragana, która pojawiła się na oficjalnej internetowej stronie
miasta. Możesz przeczytać:
http://www.brzeg.pl/index.php?option=16&action=news_show&news_id=1781&menu_id=0
Czy to nadpobudliwość rzecznika, czy też może jego pryncypała Huczyńskiego?
Andrzej Ogonek
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz